Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Ο Χριστιανισμός δεν είναι σύστημα φιλοσοφικό



 γιος Βασίλειος σέ πιστολή του πρός μία χήρα γυναίκα, γραφε γιά τό πς θά πρέπει νά λειτουργον ο πιστοί μέσα στήν κοινωνία: «πάρχει τόξς θεωρητικόν τέχνασμα διά τάς περιστεράς· ταν ο σχολούμενοι μέ τά τοιατα συλλάβουν μίαν καί τήν ξημερώσουν μέχρι σημείου νά στέκεται ες τά χέρια των καί νά τρώγη μαζί των, τότε λείφουν τάς πτέρυγάς της μέ μύρον καί τήν φήνουν νά συναγελασθ μέ τάς περιστεράς πού εναι ξω. Ατή δέ  εωδία το μύρου καθιστ λην κείνην τήν γρίαν γέλην κτμα το κατόχου τς τιθασσευμένης περιστερς· διότι κολουθον καί α λλαι τάς εωδιαζούσας πτερύγας τς περιστερς καί εσέρχονται στό κλουβί» [1].
 γιος Χρυσόστομος ρμηνεύοντας τίς Πράξεις τν ποστόλων, μιλώντας γιά τίς πιβουλές, πού γίνονται μεταξύ τν νθρώπων, γράφει: «ς μή νομίσομε τίς πιβουλές σάν κάποιο φοβερό πράγμα. φόσον δέν πιβουλευόμαστε μες ο διοι τόν αυτό μας, κανένας δέν θά μπορέσει νά μςπιβουλευθε καλύτερα θά μς πιβουλεύονται βέβαια, μως δέν θά μς βλάπτουν καθόλου, λλά καί θά μς φελον πάρα πολύ· στε πό μς ξαρτται καί τό νά κακοπαθήσουμε καί τό νά μή κακοπαθήσουμε. Νά τό διακηρύσσω μέ μεγάλη παρρησία τι τόν Χριστιανό κανένας πό τούςνθρώπους πού κατοικον στήν γ δέν θά μπορέσει νά τόν βλάψει. Καί γιατί λέγω πό τούς νθρώπους; Οτε  διος  δαίμονας,  τύραννος,  διάβολος,άν δέν δικήσει  διος τόν αυτό του· καί ν κόμη θελήσει κάποιος νά μς κάνει ποιοδήποτε κακό, δικα θά τό πιχειρήσει. Διότι, πως κριβς κανένας δέν θά μπορέσει νά βλάψει γγελο πού βρίσκεται στήν γ σάννθρωπος, τσι οτε νθρωπος νθρωπο. λλ ̓ οτε  διος εναι δυνατόν νά βλάψει λλον, ν σ θά εναι γαθός» [2].
 γιος Νεκτάριος μς λέγει γιά τόν χαρακτήρα καί τήν παγγελία τοΧριστιανισμο: « Χριστιανισμός δέν εναι σύστημα φιλοσοφικό, οτε δρεύειμόνο στό γνωστικό το νθρώπου, λλά μλλον στό βουλητικό καί συναισθητικό. Γιατί  Χριστιανισμός δέν χει σάν ρχή τήν μόρφωση πλς το πνεύματος, λλά τήν διάπλαση τς καρδις. Γι ̓ ατό καί δέν παιτε πό τούς παδούς του τήν γνώση μόνον τν θεωριν του, λλά καί τήν φαρμογή τους. παιτε καί τήν συνεργασία το βουλητικοστε νά δεχθεῖ τίς ρχές καί τίς θεωρίες του σάν θεϊκές καί σωτήριες καί νά τίς φαρμόσει στήν ζωή του. Ζητε μως καί τήν συνδρομή το συναισθητικο στε νά ναλάβει ατό τό ργο μέ πόθο καί γάπη καί νά φιερωθε μέ λη του τήν ψυχή καί τήν καρδιά στό ργο το χριστιανισμο Χριστιανισμός πειδή εναι  ποκάλυψη το Θεο στόν κόσμο, ζητε ο παδοί του νά εναι γιοι καί τέλειοι, στε λοι μαζί νά ποτελον να Σμα, τήν κκλησία, πού χει κεφαλή της τόν Κύριό μας ησο Χριστό, τόν Θεό πού μς ποκαλύφθηκε» [3].
 ρχιμ. πιφάνιος Θεοδωρόπουλος, μιλώντας γιά τήν θυσιαστική ζωή σημειώνει: «Μο λεγε κάποιος γιατρός γιά τό Νοσοκομεο «Εαγγελισμός» τήν ποχή, κατά τήν ποία ταν γεμάτο πό φιερωμένες δελφές νοσοκόμες, ο ποες λειωναν σάν λαμπάδες στήν διακονία τν πονεμένων.« Εαγγελισμός χει πολύ ψηλό πίπεδο νοσηλείας, διότι χει πολλέςδελφές φιερωμένες, πού δέν χουν λλο πάγγελμα, οτε οκογένεια καί εναι φιερωμένες ξ λοκλήρου στόν πόνο. Καί ξαγρυπνον καί κουράζονται καί ταλαιπωρονται, γιά νά βοηθήσουν τούς σθενες». Τί σημαίνει νοσηλευτικό προσωπικό; Σημαίνει νά βλέπει στό πρόσωπο το ρρώστου τόνησο Χριστό, τόν Κύριό του, καί νά τόν διακονε μέ τό ασθημα τι διακονετόν Κύριό του» [4].
 γιος Νικόλαος Καβάσιλας γράφοντας Περί τς ν Χριστ ζως,λεγε: «Τέτοια εναι  ν Χριστ ζωή. τσι ποκρύπτεται κι τσι ποκαλύπτεται: μέ τό φς τν καλν ργων, πού εναι  γάπη. Γιατί στήν γάπη βρίσκεται  λαμπρότητα κάθε ρετς καί ατή συγκροτε τήν ν Χριστ ζωή, σο ξαρτται πό τήν νθρώπινη σπουδή. Δέν θά σφαλε κανείς, ν τήν νόμαζε ζωή. Γιατί εναι νωση μέ τόν Θεό, καί ατό εναι ζωή,πως  χωρισμός πό τόν Θεό γνωρίζουμε τι εναι θάνατος... Τί λλο πό τήν γάπη θά νομαζόταν δικαιότερα ζωή; λλά καί πέρα πό ατά , τανλα φανισθον, κενο πού πομένει καί δέν φήνει τούς ζωντανούς νά πεθάνουν, εναι  ζωή. Τέτοια μως εναι  γάπη» [5].
Σημειώσεις:
[1] Μ. Βασιλείου Ε.Π.Ε. τόμ. 2 σελ. 385.
[2] 
. Χρυσοστόμου Ε.Π.Ε. τόμ. 16Β σελ. 177.
[3] Νεκταρίου Κεφαλ
 Μητροπολίτου Πενταπόλεως παντα τόμ. Ε ́ σελ. 230.
[4] 
ρχιμ. πιφανίου Θεοδωροπούλου «Χριστ τ Θε παραθώμεθα», κδ. . Κεχαριτωμέ
νης σελ. 32.
[5] 
γίου Νικολάου Καβάσιλα Περί τς ν Χριστ ζως κδ. . Εαγγελιστής ωάννης Θεολόγος Σουρωτή σελ. 255